سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محمد صابر اسدالهی عضو کانون رشد و طراح برنامه شطرنج - کانون دانش آموزی رشد کرج


لینک دونی


تعداد بازدید

v امروز : 11 بازدید

v کل بازدیدها : 38515 بازدید

جستجو در مطالب

مطالب قبلی

زمستان 1384
پاییز 1384

آهنگ وبلاگ

84/7/30 :: 10:57 صبح

گفتگو با

محمد صابر اسدالهی عضو کانون رشد و طراح  برنامه  شطرنج

بازی شطرنج به عنوان یکی از ورزشهای فکری علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن تمرکز فکری می شود ,موجب تقویت صبر و حوصله و افزایش قدرت پیش بینی می گردد . حالا  فکرش را بکنید که یک خردسال بتواند انچنان مسلط بر این بازی به ظاهر آرام ولی پر تلاطم باشد که بتواند برنامه ای برای این ورزش علاقه مندان طراحی و اجرا کند . با هم گفتگوی کوتاهی را می خوانیم ددرباره این خردسال هوشمند :

-         لطفا از خودت بگو ؟

-         محمد صابر اسد الهی ستم . 12 سال دارم , امسال به کلاس دوم راهنمایی می روم . سال سوم ابتدایی رابه صورت جهشی و با معدل 20 گذرانده ام .

-         از چه زمانی و چطور شطرنج را یاد گرفتی ؟

-         از سن 4 سالگی شطرنج را آغاز کردم و با کمک پدرم شطرنج را به صورت علمی و کلاسیک فرا گرفتم و در سال 78 عنوان سوم زیر 8 سال تهران را به دست آوردم . مدت 4 سال هم عضو دائم تیم شطرنج نونهالان ناحیه 4 کرج هستم . همچنین در سالهای 82و 83 عضو تیم منتخب شطرنج استان تهران بودم . اکنون نیز در کنار درس و شطرنج به فعالیت در زمینه در رایانه می پردازم .

-         در زمینه طرح برنامه شطرنج بگو ؟

-         امروزه یادگیری شطرنج بدون کامپیوتر مانند بالا رفتن از قله اورست بدون کفش است و یکی از مشکلات عمده نوآموزان نداشتن یک برنامه استاندارد شطرنجی است که به لطف خدا توانستم با جمع آوری نرم افزارهای مدرن و فارسی ساز کردن آنها زمینه استفاده از این برنامه ها را برای نوآموزان کانون رشد فراهم نمایم .

-         تلخترین و شیرین ترین خاطره خودت را ذکر کن ؟

-         شیرین ترین آن کسب عنوان اول رده های سنی شطرنج کرج در مسابقات ماه رمضان بود و تلخترین آن حذف از مسابقات استان در سال جاری با اختلاف 5/. امتیاز بود .

-         در پایان اگر مطلب خاصی است بفرمائید .

-         بنده کمتر از آن هستم که بخواهم صحبتی داشته باشم اما اگر بچه ها در کارهای خود برنامه ریزی کنند و نظم را زمینه کار خود کنند می توانند در کنار درس پیشرفت های خوبی در سایر کارها داشته باشند .

 

 


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

لوگوى وبلاگ

محمد صابر اسدالهی عضو کانون رشد و طراح  برنامه  شطرنج - کانون دانش آموزی رشد کرج

موضوعات وبلاگ

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by majidzavari