سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار نشریه قلم - شماره 3 - کانون دانش آموزی رشد کرج


لینک دونی


تعداد بازدید

v امروز : 8 بازدید

v کل بازدیدها : 38512 بازدید

جستجو در مطالب

مطالب قبلی

زمستان 1384
پاییز 1384

آهنگ وبلاگ

84/7/26 :: 10:45 صبح

32 ساعت آموزش امداد و نجات

آموزش امداد و نجات 32 ساعته ویژه دانش آموزان در پایگاههای تابستانی , به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با کمکهای اولیه و آمادگی آنها در برابر حوادث غیر مترقبه برگزار گردید . ایجاد فرهنگ ایمنی در مدارس و خانواده ها و تربیت نیروهای جوان امدادی و استفاده از توان و انرژی آنان در مواقع اضطراری از اهداف این آموزش می باشد . دانش آموزانی که این دوره را با موفقیت سپری می کنند گواهینامه معتبر از سوی هلال احمر کرج صادر می گردد .

 

برگزاری همایش و کسب عناوین برتر

به منظور ارج نهادن به زحمات شوراهای دانش آموزی آموزشگاههای برتر و کارشناسان برتر و مدیران مناطق برتر , همایشی در تاریخ بیست و هشتم تیر ماه در حکیم فردوسی با حضور مسولین استانی و منطقه و کارشناسان رشد تشکیل شد . این جلسه با اهداف ارائه گزارش عملکرد فعالیت شوراهای دانش آموزان و مشاورین دانش آموزان و قدردانی از کارشناسان و مدیران و شوراهای برتر استانی در سطح استان دنبال شد . در این میان ناحیه 3 کرج در زمینه های شوراهای برتر – طرح برتر و کارشناسی برتر – و مدیرت برتر صاحب عناوین برتر شدند .

 

اعزام به اردو نفرات برتر دانش آموزان

به منظور ارتقا سطح علمی و اطلاعات عمومی اعضای تشکیلات دانش آموزی ( پیشتازان – فرزانگان) دومین مرحله آزمون آشنایی با سازمان دانش آموزی در سطح ناحیه با حضور راه یافتگان مرحله اول در مکان کانون رشد برگزار شد . لاین آزمون که در دو زمان جداگانه با تفکیک جنسیت و باحضور و همکاری مربیان سازمان انجام گرفت , در پایان نفرات برتر جهت شرکت اردوهای سازمانی و ملی و کشوری دعوت می شوند که تاکنون دو گروه آنها به اردوی گردشگری استانی و یک گروه به اردو ملی نیشابور انتخاب شدند

 

جشن آغاز سال تحصیلی 84-85

در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با حضور تنی چند از مسولین شهر کرج و مدیران آ»وزش و پرورش نواحی چهارگانه کرج مراسم جشن آغاز سال تحصیلی روز شنبه دوم مهرماه در دبیرستان دخترانه شاهد عصمت در ساعت هشت صبح برگزار شد .

در این مدارس مدعوین با تبریک و تهنیت آغار سال تحصیلی ماه مهر را موسم پاشیدن بذر علم و عاطفه در مزرعه اندیشه برشمردند .

لازم به ذکر است دراین مراسم مهندس وجه اله خدمتگزار معاون استاندار و فرماندار کرج – شفیع خورشیدی دادستان کرج – رشید جلالی و فاطمه آجرلو نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی –میردامادی مدیر کل بنیاد شهید غرب استان تهران – دکتر سرلک عضو شورای شورای آموزش و پرورش – خانم جلالی عضو شورای آموزش و پرورش – حجت السلام سلیمانی رئیس بنیاد شهید و جانبازان شهرستان کرج – حجت السلام صدری معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید غرب استان تهران- دکتر دربندی رئیس کمیته امداد منطقه یک – سرهنگ کسروی فرماندهی نیروی انتظامی – سرهنگ کزازی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی – جمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج – عرفانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج – دکتر یزدی معاون بهداشت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران وئ مسیح الله علائی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج حضور داشتند .

 

کسب رتبه برتر استانی توسط نشریه دیواری میثاق

به منظور ارج نهادن به فعالیتهای شوراهای دانش آموزی و به ارزیابی از فعالیت آنها و به استناد دستورالعمل اجرایی استان در خصوص انتخاب شوراهای برتر استانی : آموزشگاه دخترانه مهدیه و پسرانه غیر انتفاعی حکیم فردوسی موفق به عنوان شوراهای برتر در سطح استان معرفی شدند . ضمنا نشریه دانش آموزی آموزشگاه مهدیه شیفت(2) به نام پنجره و نشریه دیواری میثاق از هنرستان شهید صدوقی به سرپرستی علیرضا کاظمی موفق به عنوان نشریه برتر و رتبه اول استانی انتخاب شدند همچنین طرح کنترل و هدایت آموزشگاه در یک روز توسط اعظای شوراهای دانش آموزی ناحیه آقای نصیری به عنوان کارشناس برتر استانی آقای علایی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه به عنوان مدیر فعال و برتر استانی انتخاب و از طرف استان مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند . اضافه میشود به پاس زحمات این عزیزان از سوی استان به هرکدام لوح تقدیر و جوایزی اهدا گردید . ضمنا از طرف ناحیه این عزیزان نیز مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند .

 

پایگاههای تابستانی و دانش آموزی

در راستای فعالیت های پایگاه های تابستانی و پایگاههای دانش اموز محوری, جلساتی با حضور مسولین ناحیه و ریاست سازمان و کارشناسان و مدیران این پایگاه ها در سطح ناحیه تشکیل شد . در این راستا جهت تقویت و ارتقا سطح فعالیت های پایگاه های تابستانی در سال تحصیلی جدید تصمیماتی اتخاذ شد و اسامی پایگاه ها مشخص شدند . همچنین به منظور فعالیت پایگاه های دانش آموز محوری جلساتی با حضور شوراهای دانش آموزی و مشاورین و مجامع دانش آموزی ناحیه و مدیران پایگاه ها تشکیل شد . در این راستا با توجه به نو بودن طرح پایگاه های دانش آموز محوری که با حمایت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه همراه بود در سطح ناحیه و پشتکار ریاست محترم سازمان و کارشناسان این طرح به مرحله عملیاتی و اجرا درآمد و هم اکنون 3 پایگاه دانش آموز محوری با تفکیک جنسیت به نامهای شاهد عصمت و علامه امینی و شهید صدوقی در سطح ناحیه به فعالیت می پردازند .

 

اردوها و بازدیدهای سال 84

در راستای فعالیت گروهی و اجتماعی و فرهنگی در سطح ناحیه و ارزیابی از عملکرد فعالیتهای اردو و بازدیدی دانش آموزان آموزشگاههای ناحیه 3 , گزارش به صورت نمودار و عددی تهیه شد که همه آنها نشان دهنده رشد و ارتقا سطح فعالیت اردویی در سطح مدارس می باشد . ضمن ارسال گزارش به استان و همچنین سازمان دانش آموزی استان و مسولین ناحیه , از مدیران و مربیان که در این رابطه تلاش نمودند تقدیر و تشکر بعمل آمد .

 

اعزام به اردو

در راستای فعالیت اعضای تشکیلات دانش آموزی ( پیشتازان – فرزانگان ) و به منظور تشویق و ترغیب این عزیزان , تعداد 7 نفر از اعضای رسد های دانش آموزی فرزانگان جهت شرکت در اردو گردشگری اعضا به اردوگاه شهید رجایی نیشابور اعزام خواهند شد  . این گروه در غالب یک رسد 37 نفره با سزپرستی خانم احمدی مربی  فرزانگان ناحیه انجام می گیرد . قبل از اعزام به منظور امادگی شرکت کنندگان یک روزه کلاسهای آموزشی و توجیهی در سطح ناحیه برگزار شد .

 

انتخاب و معرفی گروههای تخصصی نشریه قلم دانش آموز

به منظور پیگیری و نقد ادبی عملکرد فعالیت نشریه قلم دانش آموز جلسه ای با حضور مشاوران دانش آموزان و مجامع دانش آموزی و اعضای پانای دانش آموزی و ریاست سازمان دانش آموزی و کارشناسان در تاریخ بیست و هشت تیر ماه تشکیل شد که در این جلسه سردبیری و نهاتیتا اعضای فعال نشریه در غالب گروههای تخصصی انتخاب و معرفی شدند .

 

 برگزاری مراسم اختتامیه

 مراسم اختتامیه فعالیتهای تابستانی رشد با حضور مسولین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج دوم شهریور در سالن سینما رسالت کانون رشد سازمان دانش آموزی ناحیه سه آموزش و پرورش کرج برگزار شد . در این مراسم دانش آموزان به همراه اولیا و مربیان حضور داشتند که از فعالیتهای آنان تقدیر بعمل آمد .

 

اولین جشنواره الگوی مهارتهای برتر

بر اساس بخشنامه ارسالی از سوی سازمان دانش آموزی جکهوری اسلامی ایران به سازمان دانش آموزی شهرستانهای استان تهران و دیگر استانهای کشور , کلیه مربیان تشکیلات جهت برگزاری اولین جشنواره الگوهای مهارتهای برتر مربیان پیشتازان و فرزانگان در سال تحصیلی 83-84 در 2 بخش کتبی و عملی شرکت کردند . مرحله کتبی این جشنواره در روز جمعه بیست و یکم اسفند 83 با حضور مربیان تشکل های دانش آموزی ( پیشتازان-فرزانگان )شهرستانهای استان تهران از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج, طالقان , ساوجبلاغ, ونظر آباد انجام شد . از میان 46 شرکت کننده از ناحیه 3 کرج , رضا عابد زاده نفر اول و علی رنجی نفر دوم و زهرا ثابت نفر سوم شد . همچنین در بخش عملی جشنواره در سطح استان که در اردیبهشت 84 انجام شد از میان 30 طرح پذیرفته شده از 27 منطقه شهرستانهای استان تهران طرح علی رنجی به مرحله کشوری راه یافت و جزو هشت طرح برگزیده استان به کشور گردید و مرحله کشوری آن نیز که در تاریخ 25 لغایت 29 تیرماه سال جاری در اردوگاه شهید باهنر تهران همزمان با دومین اردوی ملی آموزشی – کاربردی مربیان پیشتازان و فرزانگان ( ایندابا(84) تشکیل شد از 2700 طرح  رسیده  به مرکز استانی 480 طرح به مرحله کشوری راه پیدا نمود و داوری اولیه توسطط سه گروه از پیشکسوتان صورت گرفت . طرحهای رسیده به 13 موضوع تقسیم شدند و بنا به تخصص هر گروه موضوعات داوری تحویل شد و در مجموع (480 طرح) 100 طرح به عنوان بهترین انتخاب گردید .

شایان ذکر است که این طرحها به عنوان الگوی برتر جهت ارائه به کلیه رسدهای سراسر کشور ابلاغ خواهد شد .

 

افتتاحیه و بهره برداری از 3 واحد آموزشی در مهرماه 84

به گزارش مسئول روابط عمومی ناحیه 3 کرج 3 باب واحد آموزشی در مهرماه جاری افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید . این واحدها عبارتند از 1- هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه موفقیان در مهرشهر کرج 2- مدرسه راهنمایی دخترانه شهید بهشتی در ماهدشت کرج 3- مدرسه راهنمایی پسرانه نصر در ماهدشت کرج .

 

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع)

مدیران مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی ناحیه 3 کرج در قالب یک کاروان 206 نفری از سوی حاج آقا علایی مدیریت محترم آموزش و پرورش ناحیه سه و حاج آقا نوروزی معاونت محترم  آموزش عمومی به جهت زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم علی ابن موسی الرضا در یک سفر 4 روزه عزم مشهد مقدس شدند .

 

فعالیت رسدهای نمونه ( پیشتازان – فرزانگان ):

رسد نمونه تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی ناحیه 3 کرج در سال تحصیلی 84-83 به مربیگری آقای رنجی و خانم فاطمه احمدی مربیان منتخب سازمان دانش آموزی شهرستانهای استان تهران تشکیل شد . در این کلاسها که از تاریخ  15/7/83 لغایت 15/3/84 ادامه داشت اعضای رسد نمونه پیشتازان و فرزانگان با آموزش انوواع گره . چوب بندی , مخابرات و فرامین گنگ , بازیهای گروهی , فریادهای شادی به گارد پرچم و ... آشنا شدند . لازم به ذکر است در مسابقه آشنایی با سازمان و تشکیلات که از طرف سازمان دانش آموزی ناحیه 3 کرج برای تمامی رسدهای ناحیه در  3 مقطع برگزار گردید , اعضای رسد نمونه پیشتازان و فرزانگان حائزرتبه گردید که در این میان آقای علی فخاری بالاترین امتیاز و خواهران مرضیه سخایی و هانیه خوش رفتار به مربیگری خانم احمدی نام بد , همچنین مقرر گردید از اعضای رسد نمونه سازمان جهت شرکت در اردوهای کشوری و استانی دعوت به عمل آید .

 

شرکت در دوره  EHL

مشارکت مربیان هلال احمر ناحیه 3 کرج در دوره تربیت مدرس EHL یا کاوش حقوق بشر دوستانه که این دوره بر اساس توافقات بعمل آمده بین سازمان دانش آموزی کشور و دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشر دوستانه و کمیته بین المللی صلیب سرخ در مرداد ماه 84 با حضور اساتیدی که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ به تهران اعزام شده بودند برگزار گردید . EHL  یک برنامه آموزشی بین المللی به نوجوانان می باشد . همچنین حمایت از زندگی و کرامت انسانها طی درگیریهای مسلحانه و کاهش و پیگیری از آلام و مصائب ناشی از جنگ می باشد . لازم به یاداوری است که مربیان هلال احمر این دوره را با موفقیت گذرانده اند گواهینامه بین المللی از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اهدا می شود .

 

اردوی انزلی

با توجه به دستورالعمل اردوهای کشور, اعضای جوانان هلال احمر شاخه دانش آموزی در اردوگاه جمعیت هلال احمر بهره برداری از توان پتانسیل آنها در حوادث غیر مترقبه برگذار می گردد .

در این اردوی 5 روزه دانش آموزان رتبه های برتر مسابقه امداد و کمکهای اولیه مشارکت می کنند .

 

 

 

 


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

لوگوى وبلاگ

اخبار نشریه قلم - شماره 3 - کانون دانش آموزی رشد کرج

موضوعات وبلاگ

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by majidzavari